24 juin 2015

Wereldpremière van de nieuwe Alfa Romeo Giulia

• Dit model, dat de prefecte synthese is van de strategische oriëntatie van Alfa Romeo en de ultieme expressie van de « mechaniek van emoties », viert de 105 jaar van stilistisch meesterschap en Italiaanse technologie.
• Zijn onderscheiden design berust op drie fundamentele pijlers van de Italiaanse stijl: het gevoel voor proporties, de eenvoud en een uitstekende kwaliteit op het vlak van de vormgeving van de oppervlaktes.
• Het nieuw Alfa Romeo-logo, opgefrist maar trouw gebleven aan de legendarische en ongeëvenaarde vorm van het origineel, prijkt fier op het radiatorrooster vooraan op het model.
• Dit ontwerp is volledig gewijd aan het rijplezier, dankzij een uiterst directe stuurgevoel, een onmiddellijk acceleratievermogen et extreem hoge kwaliteit op het vlak van de bediening van de versnellingsbak en remvermogen.
• Achterwielaandrijving en integrale transmissie doen herinneren aan de pure en authentieke Alfa Romeo-legende: het gaat hier om technologieën die hoogstaande prestaties en rijplezier waarborgen.
• Innoverende motoren, pure spitstechnologie: een zescilinder met 510 pk, geïnspireerd door de Ferrari-technologie, is de nieuwe referentie van het merk op het vlak van motoren, en zal geïntroduceerd worden op de versie Quadrifoglio.
• Adembenemende prestaties: 0 tot 100 km/h in 3,9 seconden.
• Perfecte gewichtsverdeling (50/50), gesofistikeerde ophanging (vooraan, een exclusiviteit van Alfa Romeo) en de meest directe stuurinrichting van de markt.
• Exclusieve en unieke technische oplossingen, zoals de Torque Vectoring voor een optimale stabiliteitscontrole, het Integrated Brake System (IBS) voor een aanzienlijk verminderde remafstand en de Active Aero Splitter (AAS) voor de actieve sturing van de aerodynamische krachten bij hoge snelheden.
• De Alfa Romeo Giulia combineert de prestaties van een uitzonderlijke motor en het intensief gebruik van ultralichte materialen zoals koolstofvezel, aluminium, composiet aluminium en plastic, teneinde de allerbeste verhouding gewicht/vermogen (minder dan 3) te bieden.
• De wagen werd onthuld voor de internationale pers in het volledig vernieuwde Alfa Romeo Museum in Arese in Italië. Het museum wordt heropend op 30 juni voor het grote publiek en de liefhebbers van het merk.
De Giulia, waarvan de topversie de legendarische Quadrifoglio-badge zal dragen, werd vandaag voorgesteld aan de internationale pers in het Alfa Romeo-museum in Arese, nabij Milaan.

Het ging hier om een heel bijzonder evenement, dat samenviel met de viering van één eeuw Alfa Romeo-automobielgeschiedenis: inderdaad, het merk vierde op diezelfde dag 105 jaar automobielproductie, een gegeven dat het deelt met een zeer selecte club van constructeurs, die nog exclusiever is als we rekening houden met de commerciële successen van het merk op wereldvlak, en met het aantal behaalde overwinningen op het vlak van de competitie.

A.L.F.A (dat staat voor « Anonima Lombarda Fabbrica Automobili »), werd opgericht op 24 juni 1910. Op precies dezelfde dag in 2015, wordt een nieuw hoofdstuk geschreven in het zo rijke bestaan van het merk met de introductie van een nieuw model, een waar manifest dat staat voor het verleden, het heden en de toekomst, en dat eveneens staat voor één van de mooiste voorbeelden van automobiel-meesterschap.

We konden geen mooiere locatie vinden voor deze voorstelling dan het nieuwe Alfa Romeo-museum in Arese. De bakermat van het merk heropent haar deuren voor het grote publiek vanaf 30 juni. De volledig gerenoveerde locatie biedt plaats voor de meest prestigieuze ontwerpen en de meest innoverende Alfa Romeo's. Deze modellen hebben stuk voor stuk belangrijke pagina's geschreven in de automobielgeschiedenis en zijn top op vandaag de inspiratiebron voor de Alfa Romeo-designers van de nieuwe generatie.

Diegenen die deel uitmaken van een eliteteam bestaande uit ingenieurs, ontwerpers en stilisten, bekend binnen FCA als de « Skunks », een bijnaam die gebruikt wordt in de Verenigde Staten om de allerbeste teams aan te duiden, een team aan dewelke de meest delicate missies worden toevertrouwd, en met vertrouwen. Zij die hun liefde delen voor het merk Alfa Romeo en zijn uniek ontwerp van de automobiel als « mechanische creaties» die de concepten voorzien van efficiëntie en realisme en hen te linken aan authentieke emoties, de « Skunks » hebben maar één doel: de Alfa Romeo van de toekomst ontwerpen met respect aan de erfenis wat het resultaat is van het werk en de passie van duizenden personen - ingenieurs, werklieden en kaderleden - die de ervaring hebben in de fabrieken, het managen et de wedstrijdcircuits.

Het nieuwe Alfa Romeo-logo
Op de nieuwe Alfa Romeo Giulia prijkt het nieuwe logo van het merk, maar blijft trouw aan zijn 100-jarige traditie: dit is geen toeval, een bedrijf met zo een roemrijk verleden gaat de uitdagingen van de toekomst aan ! Het respect voor een uniek verleden van het merk wordt aangetoond door het origineel logo ontworpen door Robilant Associati - dat heel fier voor de eerste keer op het nieuw model wordt aangebracht en dat voor de ogen van de hele wereld: een embleem dat vernieuwd en gemoderniseerd werd en toch intact bleef, zijn vormgeving en zijn bestanddelen zijn een universeel aanvaard symbool.

Mechaniek van emoties
Vijf elementen maken van Alfa Romeo één van de meest bewonderde automerken ter wereld: typisch Italiaans design, innoverende motoren en spitstechnologie, perfecte 50/50 gewichtsverdeling, unieke technologische oplossingen en de beste verhouding gewicht/vermogen. Dit zijn de noodzakelijke ingrediënten die essentieel deel uitmaken van de Alfa Romeo-spirit.

Aan boord van de nieuwe Alfa Romeo ontdekken we onmiddellijk een nieuwe dimensie van autorijden, alles is geconcentreerd op de piloot, de emoties worden verscherpt en we merken direct de belofte op date en unieke rijervaring wordt geboden. Als belangrijkste gegeven is er de zeer precieze stuurinrichting, die onmiddellijk reageert bij onmiddellijke acceleratie, aan de precisie van de versnellingsbak en het zeer efficiënt remmen. Meer nog, de achterwielaandrijving of integrale transmissie zijn een eerbetoon aan de meest authentieke en pure genen van de Alfa Romeo-legende: technologische oplossingen die uitstekende prestaties en een immens rijplezier waarborgen aan de top van zijn categorie!

Bij Alfa Romeo vatten we dit alles samen door de woorden « meccanica delle emozioni » of « mechaniek van emoties ». Deze slagzin zal overal ter wereld worden gebruikt, enkel in het Italiaans, en is een eerbetoon aan een land die de geboorte kende van de Alfa Romeo-legende nu meer dan één eeuw geleden. Vandaag no staat het merk symbool voor Italiaanse fierheid op onze wegen, op de meest bekende circuits en in het hart van miljoenen liefhebbers in elke uithoek van deze planeet.

Opmerkelijk Italiaans design
Een Alfa Romeo is een perfect evenwicht tussen erfenis, snelheid en schoonheid om te komen tot de ultieme belichaming van Italiaans design van wereldniveau. De nieuwe Giulia is geen uitzondering op deze regel en vat op een opmerkelijke manier de drie bestanddelen van Italiaans design samen: zin voor proportie, een grote eenvoud op het vlak van lijnen en een grote aandacht aan de vormgeving van de oppervlaktes.

De proporties van het model werden uitgewerkt vanaf de architecturale lay-out van de auto: voor Alfa Romeo zijn de sleutelelementen een perfecte gewichtsverdeling 50/50 en achterwielaandrijving. Teneinde het gewicht perfect te verdelen werd de motor en de mechanische componenten tussen de twee assen geplaatst. Om die reden werd de overhang voor- en achteraan heel kort gehouden, een lange motorkap en brede wielkasten, een binnenruimte die naar achter werd geplaatst en die rust op de achterwielaandrijving en gespierde wielkasten achteraan die exact accenturen waar de kracht van de motor wordt overgebracht naar de weg. Dit alles vertaalt zich door een zeer genereuze wielbasis - de ruimste uit zijn categorie - dit alles met evenwichtige buitenafmetingen. Deze afmetingen geven gestalte aan een dynamische auto, die op een ellips lijkt als men hem in profiel bekijkt. Meer nog, de afgeronde hoeken en de duidelijke daklijn creëren de vorm van een druppel die terug doet denken aan de bekende Giulietta Sprint, één van de mooist gebouwde auto's ooit.

Een tweede belangrijk aspect van het Italiaanse design belangrijk voor Alfa Romeo is de grote eenvoud die aan de dag wordt gelegd bij het ontwerp van een nieuw voertuig, en dit bij één van de meest complexer processen uit de automobielindustrie : het tekenen van de auto. Het is de lange en moeilijke taak van de stilist om een natuurlijke en eenvoudige lijn te ontwerpen die Italiaanse vormgeving uitstraalt, elegant en gesofistikeerd. Deze benadering is in lijn met de geschiedenis van Alfa Romeo. Om deze reden heeft de nieuwe Alfa Romeo een sterke persoonlijkheid, gebaseerd op enkele basisprincipes: een welving op de flanken die de deuren vormgeeft en de handgrepen versterkt en natuurlijk een onmiddellijk herkenbare voorpartij met één van de in de automobielgeschiedenis meest bekende radiatorroosters!

Tenslotte wordt de Italiaanse stijl gekenmerkt door de hoge graad aan kwaliteit op het vlak van de visuele vormgeving van de oppervlaktes, op die manier dat ze elegantie reflecties weergeven van de oppervlakte en de volumes. Het finaal resultaat is de nieuwe Giulia, een waar sculptuur. Diezelfde inspiratie vinden we eveneens in het interieur terug. Alles is overzichtelijk en essentieel gericht op de piloot, zoals alle bedieningsfuncties die werden geplaats op het kleine stuur en aangepast voor elke rijstijl.

De bestuurderspositie werd perfect uitgedacht zoals de stof van een kostuum op maat, kan aangepast worden aan elke morfologie, met een centrale diagonale tunnel, een licht gebogen boordplank en alle instrumenten gericht naar de bestuurder, dit alles met premium materialen vervaardigd: koolstofvezel, hout en stoffen, allen geselecteerd voor hun visuele kwaliteiten en aangenaam om aan te raken, en geassembleerd op handvaardige manier.

Innoverende motoren, spitstechnologie
Innoverende en technologisch hoogstaande motoren zijn een essentieel onderdeel van een echte Alfa Romeo. Om deze reden, een unieke motor, op vlak van prestaties en technologie en op weg om de nieuwe referentie te worden van het merk, werd ontworpen voor de versie Quadrifoglio.

Deze nieuwe zescilinder benzinemotor werd op punt gesteld door ingenieurs met Ferrari-ervaring. Hij levert 510 pk en een uniek prestatieniveau: bijvoorbeeld, hij accelereert van 0 tot 100 km/u in slechts 3,9 seconden. Meer nog, ondanks zijn sensationeel vermogen- en koppelwaarden, is hij eveneens zeer efficiënt op het vlak van brandstofverbruik en beschikt over een systeem waarbij de cilinders op een elektronisch gecontroleerde manier kunnen worden gedesactiveerd. Net zoals de diesel en benzinemotoren van de laatste generatie werd deze zescilinder volledig in aluminium vervaardigd teneinde het gewicht te reduceren, voornamelijk op de vooras van het voertuig en eveneens om een typisch Alfa Romeo-motorgeluid te creëren.

Perfecte gewichtsverdeling
Eén van de meest interessante aspecten van de nieuwe Giulia is de extreme aandacht die is uitgegaan naar het behalen van de ideale gewichtsverdeling 50/50 op de assen. Een fundamenteel basisgegeven om de typische Alfa Romeo-rijgevoel te garanderen. Dit betekent dat de zwaardere elementen in een meer centrale plaats van het voertuig moeten gepositioneerd worden.

De ophanging is eveneens van zeer groot belang voor een optimale rijstijl net zoals de gewichtsverdeling. In het bijzonder, de multi link-ophanging garandeert prestaties van hoog niveau, een hoogstaand rijplezier en een groot comfort, deze werd gekozen voor de ophanging achteraan. Vooraan werd voor een nieuwe ophanging met dubbele controlestangen en specifieke stuuras om de filtratie-effecten te optimaliseren en op die manier een snel en precies sturen mogelijk te maken. Deze Alfa Romeo-exclusiviteit waarborgt een extreme stabiliteit in de bochten en vangt de zeer krachtige laterale acceleraties op om steeds en perfect stabiel rijden te garanderen. In elke situatie en aan om het even welke snelheid, de Alfa Romeo Giulia laat zich besturen met minutieuze precisie en voelt heel natuurlijk en bijna instinctief aan.

Exclusieve en innoverende technologische oplossingen
Bijkomende uitdrukking van de typische Alfa Romeo-cultuur op het vlak van know-how, het ontwerp, de constructie en de keuze van de materialen van het chassis en de ophanging moeten steeds perfect zijn. Bijgevolg werd beslist dat de elektronica enkel aangewend wordt om de rijervaring uniek te maken. Het is evident dat de mechanische eigenschappen van het voertuig van extreem hoog niveau zijn.

Dit wordt eveneens aangetoond door exclusieve technologische aanpassingen die op het voertuig worden geïntroduceerd, zoals de Torque Vectoring met dubbele koppeling om het achterste differentieel toe te laten het koppel te controleren op elk wiel achteraan. Op deze manier wordt de overgang van het vermogen op de weg verbeterd, eveneens in wegomstandigheden met moeilijke grip. Op deze manier wordt het rijden zekerder, veiliger en aangenamer, zonder daarbij te moeten compenseren met een ingrijpende stabiliteitscontrole.

De nieuwe Giulia is eveneens uitgerust met het Integrated Brake System (IBS), een innoverend elektromechanisch systeem dat de stabiliteitscontrole combineert met een traditionele assistentie voor een direct remmen en die absolute recordwaarden neerzet op het vlak van remafstand en een zeer belangrijke optimalisatie van zijn gewicht. Dit systeem wordt eveneens geïntroduceerd op de nieuwe Alfa Romeo Giulia.

In combinatie met een uitstekende Cx, een perfect evenwicht van de krachten in bochten en een aerodynamisch weggedrag, beschikt dit model over een Active Aero Splitter, een systeem, dat op een actieve manier de aerodynamische flux (downforne) vooraan regelt bij krachtige prestaties en een optimaal weggedrag garandeert bij hoge snelheden. Deze spitstechnologie wordt geregeld door de Chassis Demand Control, het centraal geheugen dat het geheel van de elektronica regelt en stuurt et dat als specifieke taak heeft de prestaties te optimaliseren en het rijplezier in functie van elk type bestuurder te waarborgen.

De nieuwe Alfa Romeo Giulia is eveneens uitgerust met het systeem Alfa DNA van de nieuwste generatie dat het dynamisch weggedrag van de auto regelt in functie van de wensen van de bestuurder: Dynamic, Natural, Advanced Efficient (geoptimaliseerde energetische modus voor de eerste toegepast op Alfa Romeo) en natuurlijk, Racing (op de ‘haute performance' versies).

De binnenruimte van deze nieuwe wagen biedt het beste op het vlak van kwaliteit, veiligheid, uitrustingen en comfort, telkens met extreme aandacht voor de identiteit Alfa Romeo: de piloot staat centraal. Het is niet voor niets dat alle controlefuncties geïntegreerd werden aan het stuur zoals in een Formule 1 auto., terwijl de interface mens/machine bestaat uit 2 eenvoudige en praktische bedieningen namelijk de DNA-selector en het infotainment systeem.

De beste verhouding gewicht/vermogen
Om een uitstekende verhouding gewicht/vermogen (opmerkelijk lager dan 3) te behalen, combineert de Alfa Romeo Giulia uitzonderlijke performante motoren en het gebruik van ultra- lichte materialen. Zo werd bijvoorbeeld koolstofvezel gebruikt voor de arbre de transmission, de motorkap en het dak; aluminium werd gebruikt voor de motor, de remmen, de ophanging (inbegrepen de ankerpunten vooraan en de structuren voor- en achteraan), bovenop de vele componenten van het koetswerk zoals de deuren en de flanken. Meer nog, het achterste gedeelte van het chassis werd gerealiseerd in composiet aluminium en plastic.

Teneinde het totaal gewicht te reduceren werd voor het remsysteem gebruik gemaakt van vele uit aluminium vervaardigde elementen, de remmen zijn van koolstof/ceramische makelij, terwijl de zetels een structuur van koolstofvezel hebben. Ondanks deze belangrijke gewichtsvermindering presenteert dit voertuig de beste torsiestijfheid van zijn categorie, zo kan hij op lange termijn zijn integriteit garanderen, een akoestisch hoogstaand comfort en hoogstaande rijkwaliteiten in de meest extreme omstandigheden garanderen.

Arese, 24 juni 2015

 

dernières vidéos

recherche avancée

Recherche...

De
Pour
Recherche

Images


Download