20 septembre 2018

Alfa Romeo onthult B-Tech-gamma tijdens sensationeel evenement

  • In het FCA Design Centre vond een fascinerende talkshow met prestigieuze gasten plaats.
  • Op het podium zaten Roberta Zerbi, Verantwoordelijke Alfa Romeo voor de EMEA regio, de beroemde fotograaf Giovanni Gastel, Evan Orensten, de medeoprichter en Executive Editor van Cool Hunting, Klaus Busse en Claudio Nervi.
  • Het FCA Design Centre, waar ideeën en trends vorm krijgen, biedt ook zintuiglijke ervaringen.
  • De nieuwe reclamespot, die aangeeft dat rijden met een B-Tech-model zowel het hart als de rede aanspreekt, wordt nu uitgezonden. AlfaRomeo-B-Tech-1
  • Het evenement, dat Alfa Romeo had georganiseerd om het B-Tech-gamma te lanceren, is zopas afgelopen. De B-Tech-modellen, die nu bij alle Alfa Romeo-verdelers verkrijgbaar zijn, bevestigen en versterken het succes van de Giulia, Giulietta en Stelvio met opvallende details zoals de exclusieve donkere afwerking met glanzende ‘metadeeltjes’ en technische voorzieningen die het comfort, de veiligheid en de connectiviteit naar een hoger niveau tillen. Het gamma zet de constante evolutie van deze modellen voort, en drukt zo de unieke identiteit van het merk en de geest van het Italiaanse vakmanschap uit: B-Tech introduceert een wereld van innovaties om de mechanische creaties van Alfa Romeo nog rijker en individueler te maken.

    Historische waarden in een nieuw gamma

    Het thema ‘personalisering’ liep als een rode draad door het evenement in het FCA Design Centre, een centrum voor onderzoek naar vormen en materialen, waar nieuwe trends vorm krijgen en waar de nieuwe B-Tech-modellen van Alfa Romeo het levenslicht zagen. Om de auto’s te bespreken en alle kernthema’s van het B-Tech-universum in de kijker te zetten, werd een originele talkshow met bekende gasten georganiseerd. Roberta Zerbi, hoofd van het merk Alfa Romeo in de EMEA-zone, illustreerde de marktgroei van de Giulia en Stelvio en gaf aan dat de tijd rijp was om speciale versies te lanceren die het Alfa Romeo-DNA meer dan ooit in de kijker zetten. Het B-Tech-gamma belichaamt alle historische waarden van het merk: de Italiaanse constructie, de aandacht voor de bestuurder en de rijervaring, het design en de technologie: “Design en technologie vormen twee hoekstenen van Alfa Romeo’s identiteit maar zijn ook duidelijke eisen van onze klanten, veeleisende mensen die zich willen onderscheiden van de massa, bijzonder veel aandacht hechten aan details en zichzelf willen omringen met de allerbeste technologie. Met het B-Tech-gamma verkent Alfa Romeo onontgonnen terrein, dat echter nog steeds dicht aanleunt bij zijn tradities,” aldus Roberta Zerbi.

    Design en technologie

    Design is altijd al een onderscheidend kenmerk van Alfa Romeo geweest, maar in een alsmaar competitievere markt waar regelmatig nieuwe eisen opkomen, moet dat design hand in hand gaan met de beste technologie. Dat aspect werd besproken door Klaus Busse, hoofd design voor Fiat, Abarth, Lancia, Alfa Romeo en Maserati, en Claudio Nervi, hoofd planning van specifieke portfolio’s. Klaus Busse onderstreepte het feit dat een speciale reeks van Alfa Romeo doorgaans weinig gemeen zal hebben met andere speciale reeksen. Dat komt doordat ze niet gewoon ontstaat door exterieurelementen toe te voegen, maar door de merkpersoonlijkheid te sublimeren. Cladio Nervi concentreerde zich van zijn kant op de gekozen technologieën.

    De Giulia en Stelvio voldoen reeds aan de veiligheidseisen om vijf EuroNCAP-sterren te veroveren, met onder meer een spoorassistent en een noodremsysteem met voetgangersdetectie. De B-Tech-reeks beschikt voorts over een adaptieve snelheidsregelaar, die een stap voorwaarts zet op het vlak van niet-invasieve rijhulpsystemen ‘à la Alfa’. En bovendien omvat de rijkelijke standaarduitrusting het Alfa™ Connect-infotainmentsysteem met 8,8” groot hogeresolutiescherm, dat compatibel is met Apple CarPlay™ en Android Auto™, en tevens de Alfa Connected Services aanbiedt. Eveneens verkrijgbaar is een TomTom-navigatiesysteem met driedimensionale kaarten voor de herkenning van gebouwen en Points of Interest. Daarnaast stellen widgets op het scherm de bestuurder in staat om de radio en het navigatiesysteem met een oogopslag en zonder afleiding te bedienen.

    De Giulietta B-Tech is uitgerust met het innovatieve infotainmentsysteem Alfa Connect 7” Radio by Alpine. Dat is voorzien op Apple CarPlayTM en Android AutoTM, geeft beelden van de parkeercamera en parkeersensoren weer en omvat een USB-HDMI-ingang en Mopar® Connect. Dankzij Alfa Connect en de Alfa Connected Services biedt de wagen een continu geconnecteerde ervaring. Met de voorbereiding voor Apple CarPlayTM en de compatibiliteit met Android AutoTM garandeert Total Connect via het scherm van de auto een totale, eenvoudige en veilige toegang tot smartphone-functies zoals muziek, telefoneren en navigatie.

    B-Tech portretteren

    Om de identiteit van Alfa Romeo en het B-Tech-gamma ten volle te vatten, heeft het merk een artiest gekozen die geen enkele band heeft met de autowereld, maar die heeft ingestemd om zijn originele en tegelijk elegante en smaakvolle fotografiestijl voor het eerst toe te passen op auto’s. De fotoshoot van het B-Tech-gamma is namelijk het werk van grootmeester Giovanni Gastel. Op het podium vertelde de befaamde fotograaf uit Milaan het lyrische publiek dat dit project een volledig nieuwe richting was voor hem, maar dat zijn ervaring als portretfotograaf hem in staat heeft gesteld om de mechanische creaties van Alfa Romeo in een nieuw licht te plaatsen. Gastel werkte volgens thematische lijnen en benadrukte de eigenschappen van het B-Tech-gamma door een ongewoon diagram en zijn immense compositietalent te gebruiken om verschillende werelden in elkaar te laten overvloeien, steeds met een onberispelijke stijl en zijn eigen ideaal inzake elegantie.

    Waar verschillende werelden samenkomen

    Stijl is een absolute waarde, die schijnbaar onverzoenbare aspecten nog steeds gemeen hebben. Dat concept komt duidelijk tot uiting in het werk van Gastel en de parallellen tussen de wereld van de mode en die van het autodesign. Zwart, een intrinsieke kleur voor de identiteit van het B-Tech-gamma is niet gewoon een stijldetail, maar een bewuste strategie om het onzichtbare zichtbaar te maken en de elegante en tegelijk technologische ziel van Alfa Romeo te accentueren. Gastel fotografeerde de auto’s in combinatie met designproducten en kleuren om hun functionaliteit en look op een nieuwe en coole manier in beeld te brengen. De aandacht die het Design Centre en de fotograaf besteedden aan de materialen en kleuren sluit aan bij een dominante trend. Evan Orensten, medeoprichter en Executive Editor van Cool Hunting, een digitaal magazine dat innovaties in cultuur, design en technologie beschrijft voor een publiek van creatieve professionals, werd eveneens uitgenodigd op het podium. Orensten oversteeg de grenzen van de autowereld om trends en visies op het gebied van design, mode en lifestyle te bespreken. Zijn woorden maakten het opnieuw overduidelijk dat de B-Tech-modellen de dominante trends van het moment verenigen in een typisch Alfa Romeo-koetswerk en bijbehorend hart.

    De ervaring in het FCA Design Centre

    Na afloop van de boeiende talkshow kon het publiek de Giulia, Stelvio en Giulietta B-Tech bewonderen op een reconstructie van de set van Giovanni Gastel, compleet met props en verlichting: ze konden een virtuele kamer betreden om de modellen te bekijken en de materialen aanraken en onderzoeken die de stijlkeuzes voor het B-Tech-gamma hebben bepaald. Ook hier weer bleek het FCA Design Centre de ideale setting voor een innovatieve, trendy presentatie en een ruimte waar originele ideeën en talen hun concrete uitdrukking vonden.

    ‘Liefde is niet langer blind’

    En over originele talen gesproken, de nieuwe reclamespot, die door het agentschap Ideal werd uitgewerkt om de Giulia en Stelvio B-Tech te promoten in de EMEA-zone, werd geregisseerd door Laszlo Kadar en geproducet door Buddy Film. Hij is sinds 12 september te zien op de voornaamste televisiezenders in Italië. De reclamespot verduidelijkt hoe het hoogtechnologische karakter van de nieuwe Giulia en Stelvio B-Tech de kern van Alfa Romeo’s identiteit belichaamt: de meest geavanceerde technologieën ontwikkelen om de mens centraal te stellen. En wat is er menselijker dan liefde? Om de geest van het merk te benadrukken, werden de twee auto’s vermenselijkt en getoond als partners die hun liefde voor de kijker verklaren. Het camerawerk versterkt de bijna amoureuze sfeer door in te zoomen op de designdetails en koetswerklijnen met een bijna wellustige blik te volgen, als geliefden die steelse blikken uitwisselen. Dat creëert een dialoog waarin elk technologisch detail de basis helpt te leggen voor een gezegend leven als het perfecte koppel: een Alfa Romeo en zijn bestuurder. Zo maakt de spot duidelijk dat de B-Tech, gezien zijn design en innovatieve uitrusting, zowel het hart als de rede aanspreekt en dat ‘liefde niet langer blind is’.

    Brussel, 20 september 2018

    dernières vidéos

    recherche avancée

    Recherche...

    De
    Pour
    Recherche

    Images


    Download